جزئیات برنامه‌های حرم رضوی به‌مناسبت سالروز شهادت امام باقر(ع) 
کد خبر: 4150119
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

جزئیات برنامه‌های حرم رضوی به‌مناسبت سالروز شهادت امام باقر(ع) 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات ویژه‌برنامه‌های حرم را به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) تشریح کرد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام نورانی، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام شهادت این امام همام به همت این معاونت با حضور سخنرانان و مادحین برجسته در صحن پیامبراعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

شریعتی‌نژاد افزود: مراسم عزاداری شب شهادت امام باقر(ع)، امروز چهارم تیرماه ساعت 20 با قرائت زیارت امین‌الله در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از دکلمه‌خوانی، از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری از وعاظ برجسته مشهدی بهره‌مند می‌شوند و روضه‌خوانی حاج احمد واعظی از مداحان برجسته کشور و مدیحه‌سرایی سیدجعفر ماه‌رخسار و رضا قانع پایان‌بخش این مراسم نورانی است.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه عزاداری صبح شهادت حضرت ابن السجاد(ع) نیز دوشنبه پنجم تیرماه ساعت 9 با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و دکلمه‌خوانی شروع می‌شود، ادامه داد: پس از بیان احکام، گروه سرود گلدسته‌های حرم برای همخوانی بر روی سِن اجرا حاضر می‌شود و سپس با شعرخوانی شاعران آئینی در وصف کرامات امام پنجم شیعیان، نورانیت این محفل دوچندان می‌شود و در ادامه عزاداران با مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) در غم امام خویش به سینه‌زنی می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: زائران و مجاوران در بخش دیگر از این مراسم نورانی، از سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بهره می‌برند و پس از آن دلدادگان به اهل بیت(ع) از روضه‌خوانی امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی مستفیض می‌شوند.

وی گفت: همچنین مراسم شام شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) دوشنبه پنجم تیرماه ساعت 20 با قرائت زیارت امین‌الله با نوای مداحان حرم مطهر رضوی گشایش می‌یابد و پس از دکلمه‌خوانی، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری بهر‌ه‌مند می‌شوند و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران این امام همام به سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha